Gaziantep Ticaret Borsası Başkanı Ünverdi, yaptığı yazılı açıklamada, ocak-nisan döneminde Gaziantep’in ihracatının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,5 artışla 3 milyar 253 milyon 315 bin dolara çıktığını belirtti. Nisan ayı ihracatının ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9’luk artışla 777 milyon 529 bin dolara ulaştığını vurguladı. Sanayiciler ve İhracatçılara Teşekkür Ünverdi, Gaziantep’in bu…
Gaziantep Ticaret Borsası Başkanı Ünverdi, yaptığı yazılı açıklamada, ocak-nisan döneminde Gaziantep’in ihracatının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,5 artışla 3 milyar 253 milyon 315 bin dolara çıktığını belirtti. Nisan ayı ihracatının ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9’luk artışla 777 milyon 529 bin dolara ulaştığını vurguladı.
Ünverdi, Gaziantep’in bu başarısında emeği geçen sanayicilere ve ihracatçılara teşekkür ederken, iç piyasada nakit döngüsündeki durgunluğa ve dış pazardaki belirsizliklere dikkat çekti. Ünverdi, üretim kapasitelerindeki düşüşün önemli bir gösterge olduğunu belirterek, reel kesimin finansmana erişim koşullarının iyileştirilmesi gerektiğini vurguladı.
Artan maliyetler nedeniyle rekabet gücünün zayıfladığını belirten Ünverdi, sanayicilere destek olacak çözümlerin hayata geçirilmesi gerektiğini ifade etti. Üreten kesimin sürdürülebilirliği için gerekli olan uygun finansman imkanlarının sağlanması gerektiğini belirten Ünverdi, Gaziantep’in ihracat performansını yükseltmek adına çalışmaların devam edeceğini sözlerine ekledi.