Kapasite Mekanizması Ödemeleri Şubat Ayında 1.2 Milyar Lirayı Buldu Elektrik Üretim İletim A.Ş. (TEİAŞ), kapasite mekanizmasından yararlanan üretim tesislerine yapılan ödemelerle ilgili detayları internet sitesinde yayımladı. Buna göre, Şubat ayı için belirlenen ödeme tutarı 1 milyar 215 milyon lira olarak açıklandı. Bu ödemeler, 31 farklı santralin bulunduğu mekanizma kapsamında gerçekleştirilecek. Hidro-Gen Enerji, İthalat, İhracat, Dağıtım…
Kapasite Mekanizması Ödemeleri Şubat Ayında 1.2 Milyar Lirayı Buldu
Elektrik Üretim İletim A.Ş. (TEİAŞ), kapasite mekanizmasından yararlanan üretim tesislerine yapılan ödemelerle ilgili detayları internet sitesinde yayımladı. Buna göre, Şubat ayı için belirlenen ödeme tutarı 1 milyar 215 milyon lira olarak açıklandı. Bu ödemeler, 31 farklı santralin bulunduğu mekanizma kapsamında gerçekleştirilecek.
Hidro-Gen Enerji, İthalat, İhracat, Dağıtım ve Ticaret AŞ En Yüksek Ödemeyi Alacak
TEİAŞ’ın açıkladığı listede, kapasite mekanizması çerçevesinde en yüksek ödemenin 118 milyon 580 bin 807 lira ile Hidro-Gen Enerji, İthalat, İhracat, Dağıtım ve Ticaret AŞ’ye yapılacağı belirtildi. Bu şirketi, 100 milyon 19 bin 649 lira ile Gebze Elektrik Üretim Limited Şirketi takip ediyor. Ödemelerin, sürdürülebilirlik ve arz güvenliğini sağlamak amacıyla yapıldığı vurgulanıyor.
TEİAŞ’ın kapasite mekanizması ile enerji sektöründeki tesislere sağladığı destek, sektördeki aktörlerin uzun vadeli planlamalarına katkıda bulunurken, elektrik arz güvenliğinin sağlanması ve sürdürülebilir enerji üretiminin teşvik edilmesi hedefleniyor.