Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Resmi Gazete’de yayımladığı ilan ile mobil elektronik haberleşme altyapıları ihalesi hakkında detayları duyurdu. Bantlar ve Frekans Paketleri İhalede, haberleşme altyapılarının kurulması ve işletilmesiyle hizmetlerinin sunulmasına yönelik yetkilendirme süresince toplam 11 ayrı frekans paketinin kullanım hakkı verilecek. Bu kapsamda, 700 MHz ve 3.5 GHz frekans bantlarında en fazla üç işletmeciye…
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Resmi Gazete’de yayımladığı ilan ile mobil elektronik haberleşme altyapıları ihalesi hakkında detayları duyurdu.
İhalede, haberleşme altyapılarının kurulması ve işletilmesiyle hizmetlerinin sunulmasına yönelik yetkilendirme süresince toplam 11 ayrı frekans paketinin kullanım hakkı verilecek. Bu kapsamda, 700 MHz ve 3.5 GHz frekans bantlarında en fazla üç işletmeciye yetkilendirme yapılacak.
İhale, 16 Ekim tarihinde gerçekleştirilecek. İhale süreci kapalı teklif usulü ile başlayacak, ardından açık teklif usulüne geçilecek. Yetkilendirme süresi ise, ihale tarihinden itibaren 31 Aralık 2042’ye kadar devam edecek.
IMT Yetki Belgesi kapsamında yetkilendirilmiş istekliler, tüm frekans bantlarında yapılan paket satışlarına katılabilecek. İhale sonucunda belge ve sözleşmesi bulunan en fazla üç işletmeciye, belirlenen frekans bantlarında kullanım hakkı verilecek.
BTK’nın yayımladığı ilana göre, Mobil Elektronik Haberleşme Altyapıları ihalesi, sektörde önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. İhale sonucunda belirlenecek işletmecilerin, mobil iletişim altyapılarının geliştirilmesine ivme kazandırması bekleniyor.